Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Det lilla extra i tankar

Av themindandme - 10 juni 2011 20:47

Vart finns det där lilla extra.. vart finns det när det så väl behövs? När det väl behövs för själen.. för hjärtat.. för huden.. för sinnet.. vart finns det där absolut lilla extra när det Verkligen behövs?`
 

Känslan är som att existera i en bubbla.. en bubbla som är på väg att spricka.. spricka av saknad.. närhet.. kärlek.. det där äktaste av äktaste korn som finns.. jag vet ju.. det fanns då.. för snart ett år sen.. herreguuud.. det var så oerhört själsligt.. det var sååå oerhört starkt.. det var så vackert.. så nära.. så underbart.. så ja.. vad ska jag säga.. det vara Allt.. villkorslöst.. så som det ska vara.. idag undrar jag.. vart tog allt vägen? Ja visst att vara snäll är en sak.. men allt det andra.. vart tog det vägen? Var det fel val? Från mig? Från min särbo? Från vem? Vad hände? Vad händer?
 

Jo jag funderar oerhört mkt såklart.. för jag vill göra det allra bästa av tidens timmar jag har.. jag gör det bästa.. jag umgås mkt med barnbarnet.. jag umgås mkt med barnen.. ja tillåt mig skratta.. för första gången nånsin säger jag till min yngsta dotter: säg mig vad vill du göra helst i sommar? Vi gör det du vill göra….. Och till svar får jag…. Ehh.. men.. jag vet inte………….. det var ett egentligen gott svar.. för just jag förstår ju.. förr har vi inte egentligen gjort ngt speciellt på sommarloven.. men i år känner jag att jo jag kan verkligen göra ngt speciellt i år.. jo jag kan det utan att det blir ngt knas någonstans på ngt sätt.. men.. då vet inte tösen vad hon helst vill göra.. o jo en sak som är planerad är såklart att besöka hennes gamla dagmamma en underbar mänska!!
 

Det är bestämt.. men jag vill såklart göra ngt Mer med barnen då dom är lediga o har ett underbart sommarlov framför sig.. jag säger så här då.. mina barn är inga som kräver ngt speciellt.. när jag verkligen Kan ge dom ngt speciellt så vet dom inte vad dom vill.. ja tillåt mig skratta.. jag tappade hakan också när tösen sa att hon visste inte vad hon ville göra.. jag blev så förvånad.. jo hon ville åka till Hawaii… eh det kan jag visserligen inte.. men vi får se vart det bär väg.. känslan ändå i mig är.. jag saknar ngt.. ja jag saknar det där nära.. det där själsliga.. det där i särboskapet.. ja det är helt okey att vara särbo.. o så kmr de att förbli.. det är inte det som det handlar om.. det är just det andra.. att ses.. umgås.. bara vara.. starka banden mellan varandra.. ja det saknar jag.. o så kmr saknaden efter min mamma.. ja hon gick bort för ett par år sen.. mamma är trots allt mamma… jag vet hon finns med mig..

Jag vet det.. hon har besökt mig några ggr.. o tror inte hon kmr sluta göra det heller.. ja så åter till barnen.. dom kräver inget.. det är verkligen äkta kravlöst o villkorslöst.. så underbart!!.. dom kräver inte det senaste inom mode världen.. dom kräver inte ena än det andra.. det är så gott för mig.. o även för dom!=)

Ikväll är det fredags kväll.. jag känner mig rätt vilsen.. tråkig.. o trött som bara den.. jag känner en stor ledsamhetens klump i mitt hjärta.. inatt hade jag oerhört ont i hjärtat.. så ont att jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt.. ehh..  denna ålder få en hjärtinfarkt? Nej det är inte möjligt elr hur?? Men sådan smärta var det iaf.. jag var uppe ett par timmar o tog lite frisk luft o andades lugnt o stilla så gav det till sist med sig.. jag undrar såklart vrf jag kände det så? Ingen panik alls.. det var oerhört många år sen jag led av panikångest, gudskelov är jag fri den!.. det var ngt annat.. är det att det tillhör åldern?? Att få ont i hjärtat? Asch jag vet inte, egentligen skitsamma.. dagen som kmr då jag somnar in så somnar jag in.. men jag är INTE redo  för det ännu.. jag har mer kvar att göra.. verkligen mer kvar att göra!!
 

Asch.. känns tomt o eländigt bara.. så säger inte så mkt mer än sköt om er där ute o ta väl vara/hand om varandra.. för att förvalta sig själv o förvalta o ta hand som sina relationer är så oerhört viktigt.. glöm inte  Ge o Ta är det bästa på denna jord!!... sommarlovet har börjat för barnen o det känns skönt!! Jag är bara ledsen innerst inne.. jag blir ledsen när jag ser på tv.. jag blir ledsen när jag ser mina barn för jag älskar dom så oerhört mkt.. o mitt barnbarn.. o så saknar jag min särbo ngt så enormt.. men jag får det inte att fungera så som det borde fungera.. jag förstår inte vrf? Är det fel att vara särbo?

Är jag inte värd kärlek/omtanke/närhet/själslighet? Enligt min egna mening JOOOO!!! Enligt din??
 

Återkommer i morgon lördag antar jag.. tror nästan då att det får bli en badar dag med alla barnen..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av themindandme - 10 juni 2011 13:53

Ja jösses vad ska jag säga.. jag har nog fastnat på en sak o jag tror inte jag kmr loss från där förrän jag har satt ner foten o går i rätt riktning själv med mina trasiga skor.. egentligen är det rätt så enkelt.. men ändå inte.. för jag Vill inte.. ...

Av themindandme - 9 juni 2011 11:37

En fråga jag ställer mig ofta är just vrf mänskor gng på gng förskönar sina verkligheter, sin verklighet? Är det ngn som har svar på det? Är det för mänskor inte är ärliga? Är det för verkligheten är inte som dom vill den ska vara? Är det för att ver...

Av themindandme - 8 juni 2011 22:10

Så roligt vill jag börja med att säga, att någon läser min blogg om jag än kan känna att jag inte tillför ngt speciellt.. känns som jag inte har kommit gng riktigt ännu igen.. skrivandet tar sina pauser ibland längre, ibland kortare=)   Det finns...

Av themindandme - 8 juni 2011 11:20

Att skriva har varit en stor del i hela mitt liv.. det har  hjälpt/stöttat mig.. det har hjälpt mig i mångt o mkt att komma till insikter i mitt liv, i andras liv.. att växa.. att frodas.. att må gott helt enkelt.. så ja gnm att använda skriften har ...

Av themindandme - 7 juni 2011 19:16

Tänkte på en sak.. att det finns mänskor här på vår jord som är empatiska o det finns dom som verkligen inte är det.. när det kmr så pass att jag märker såna i min omnejd inte är empatiska så får jag nästan kalla kårar i min ryggrad.. för nog sjutton...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok


Ovido - Quiz & Flashcards