Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Ord från någonstans

Av themindandme - 8 juni 2011 11:20

Att skriva har varit en stor del i hela mitt liv.. det har  hjälpt/stöttat mig.. det har hjälpt mig i mångt o mkt att komma till insikter i mitt liv, i andras liv.. att växa.. att frodas.. att må gott helt enkelt.. så ja gnm att använda skriften har jag tagit mig väldigt långt.. skrivandet är troligen ngt jag aldrig i detta liv kmr att släppa däremot ta en del pauser då jag känner mig ganska så ordfattig.. men att lägga ner skrivandet helt, nej det gör jag aldrig


Som jag skrev, skriva av sig då man kanske är upprörd, ledsen, arg, ångestfylld elr rent bara inte mår så bra.. ja för mig har det varit enormt bra.. det har varit min stora ventilationskälla, skriften o jag hand i hand gnm livet.. alltid


Tråkigt med mänskor som vissa en del absolut saknar empati o en del har ju hur mkt som helst här i livet.. tkr det borde finnas än fler o mer mänskor som är fyllda med empati för mänskor som bär det är inga som direkt växer på träd elr runt hörnet! Tråkigt men sant!


Världen är hård o tuff o för min del har den varit det så oerhört många år, känns som jag är stålbeklädd ändå inte.. kan ta oerhört mkt o stöter jag på ett problem elr dyl så nog kan jag alltid lösa det på ett lr annat sätt.. tänker tiden åter till förra året i världens kaos med att då blev utförsäkrad från FK men som till sist redde sig o jag blev sjukpensionär, ingen höjdare kan jag lova att vara det men har inte så mkt att välja på tyvärr! 

Leva livet en dag i taget är mitt motto o jag gör det bästa av dagen, av dom timmar jag har.. det är väl inte så svårt?? =)
 

Världen o samhället idag är inte bra.. läser mkt om barnfattigdom o vice versa.. inte vet jag men jag tkr ändå att fattigdomen har jag då levt i så många år men kan inte ta till mig barnfattigdom ändå, för jag upplever det inte på så vis som dom tex skriver i nyheterna idag.. lever på väldigt lite.. men har ändå väldigt mkt o då menar jag.. mat på bordet.. kläder till barnen o det dom behöver.. tak över huvudet.. ja vad mer kan man önska.. asch vi har så vi klarar oss gott=)

allt annat är ju drömmar elr hur?!.. att resa utomlands.. ja visst.. önskemålen finns men jag låter det stanna vid drömmar.. för det finns så mkt att göra/se även här hemma i Sverige=) det är synd att samhället ser ut som det gör, såklart har även jag märkt att mat priserna har tex gått upp men ändå så fylls frys o kyl, visst önskar jag att jag skulle kunna piffa upp lite extra mer (gör det ofta ändå) men nej, elr jo.. alla är vi nöjda o glada o vi har varandra=) med trygghet, styrka o kärlek kmr man väldigt långt här i livet o framförallt att prioritera allt.. för mig känns det verkligen inte som ngn konst alls eftersom jag levt på så vis i så många år.. så ja.. det är det livet handlar mkt om, att prioritera valen..


Måste vi mänskor vara så egotrippade att vi tänker bara på oss själva? Blir det inte lite fel? Vart finns då empatin bland oss mänskor? Finns den överhuvudtaget? Nånsin? Ja, jag upplever den emellanåt o hoppas jag ska få göra det länge o väl till.. för visst finns det mänskor som Är empatiska o bryr sig, definitivt o det är till min stora glädje.. det handlar hela tiden i livet om att ge o ta.. så länge vi inte gör det kan vi heller aldrig överleva o må gott o väl?!


I minnet i kroppen i själen i hjärtat finns mkt som vi behöver för vår välfärd.. men hur förvaltar o tar vi hand om allt vi har inom oss? Hur gör vi här i världen? Är allt i livet bara en lek elr är det allvar? Är mänskor ärliga? Är mänskor sig själva?

Längtar som bara den till sommaren tar fart på riktigt.. då barnen går på lov från skolan, det är Då sommaren börjar.. en härlig tid o ledighet framför fötterna o absolut välbehövligt!!.. en sommar som jag inte riktigt har planerat riktigt hundra, utan det får nog bli mer elr mindre en dag i taget då också, Men jag är ju rätt så flexibel så allt kan hända o ske.. menar.. en resa hit o en resa dit o ett par dygn här o där.. mjo så blir det=).. iaf i juli blir det Liseberg o Göteborg o Halmstad med stadsbondgård o massa mys med barnbarnet också!! o jag kan nog tänka mig att sommaren blir fylld med massa bad också, grilla.. å åka båt såklart, det går inte vara utan det under sommaren=))


Nä nu ska jag ta hand om disken.. o sen hämta hem tre kids från stan där dom är o badar med skolan, mysigt men inte så varmt i vattnet idag kan jag tro, för solen vill inte visa sig så väldans idag, men hoppas såklart dom har det gott, i morron går tösen på lov.. fredag sonen, wow va glada dom kmr vara, för som jag sa, ett härligt LOV väntar dom!!=)


Sköt om er tills vi hörs nästa gång, vem vet när jag skriver igen, det blir när andan faller på.. o den kan falla på närsomhelst=) kommer inte riktigt in i skrivandet men så är/blir det då skrivandet till mig säger, orden har tagit ett break=)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av themindandme - 10 juni 2011 20:47

Vart finns det där lilla extra.. vart finns det när det så väl behövs? När det väl behövs för själen.. för hjärtat.. för huden.. för sinnet.. vart finns det där absolut lilla extra när det Verkligen behövs?`  Känslan är som att existera i en bubbla...

Av themindandme - 10 juni 2011 13:53

Ja jösses vad ska jag säga.. jag har nog fastnat på en sak o jag tror inte jag kmr loss från där förrän jag har satt ner foten o går i rätt riktning själv med mina trasiga skor.. egentligen är det rätt så enkelt.. men ändå inte.. för jag Vill inte.. ...

Av themindandme - 9 juni 2011 11:37

En fråga jag ställer mig ofta är just vrf mänskor gng på gng förskönar sina verkligheter, sin verklighet? Är det ngn som har svar på det? Är det för mänskor inte är ärliga? Är det för verkligheten är inte som dom vill den ska vara? Är det för att ver...

Av themindandme - 8 juni 2011 22:10

Så roligt vill jag börja med att säga, att någon läser min blogg om jag än kan känna att jag inte tillför ngt speciellt.. känns som jag inte har kommit gng riktigt ännu igen.. skrivandet tar sina pauser ibland längre, ibland kortare=)   Det finns...

Av themindandme - 7 juni 2011 19:16

Tänkte på en sak.. att det finns mänskor här på vår jord som är empatiska o det finns dom som verkligen inte är det.. när det kmr så pass att jag märker såna i min omnejd inte är empatiska så får jag nästan kalla kårar i min ryggrad.. för nog sjutton...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok


Ovido - Quiz & Flashcards