Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Försköna inte verkligheten

Av themindandme - 9 juni 2011 11:37

En fråga jag ställer mig ofta är just vrf mänskor gng på gng förskönar sina verkligheter, sin verklighet? Är det ngn som har svar på det? Är det för mänskor inte är ärliga? Är det för verkligheten är inte som dom vill den ska vara? Är det för att verkligheten är en overklighet för dom? Ja det är många frågor o det är frågor jag ofta ställer till mig själv, för jag stöter på det alltför ofta! Så återigen, Vrf förskönar mänskor verkligheten? Ja kanske är det pga mänskor Inte är äkta? Att dom inte vågar leva o vara här i nuet? Kanske är det så?!


Min verklighet är min verklighet den är vardaglig o den är ”helglig” på många olika sätt, jag är ju den som tar en dag i taget o gör det bästa av dom timmar jag har, sen om en dag blir dålig elr inte beror eg helt på mig själv, det är ju jag själv som skapar mina timmar, det är ju jag själv som skapar det jag vill ha, det jag vill göra.. vill jag helt enkelt inte kliva upp ur sängen en morgon så gör jag inte det, jag gör ständigt mina egna val o det är ngt jag kmr fortsätta göra!


Att lägga skuld på en sak men ändå innerst inne mena en helt annan sak att lägga skuld på, ja vrf gör mänskor så? Dom tar alltså en eg totalt oväsentlig sak o lägger skuld på den, fast i själva verkat det handlar om ngt annat, sånt är jag med trött på, o ja jag är trött på mkt.. jag vill bara att mänskor i min närhet är ärliga o äkta ända in i märgen, är det så svårt för mänskor att vara det!?


Är jag trött en dag, ja men då är jag trött o jag säger det också, jag säger inte ngt annat som tex nä jag är jättepigg, jag mår jättebra, då jag kanske i själva verket mår dåligt o är supertrött.. nä nog ska man säga det som man menar o det som känns inom en, för hur ska detta livet annars te sig, om inte det finns ärlighet, om det inte finns det äktaste av korn?

En verklighet är ju trots allt en verklighet som ska vara den verklighet så som den är.. jag kan inte komma från detta att förskönandet pågår.. vrf inte ta o vakna upp o inse ren fakta o ta till sig det som krävs o behövs? Vad är mänskor rädd för eg? är det just för det som mänskor förskönar sina egna verkligheter, just för dom är så fruktansvärt rädda? Men för vad? Ja kanske för det ska komma sig saker o ting som dom absolut inte är beredda på, kanske saker o ting som är totalt bakom foten lr så? Vem vet!?


För min egen del är det o känns det oerhört viktigt att vara bara vara här o nu leva o existera i verkligheten, visst att drömma om saker o ting är ändå En sak, att vara existera o bara vara i verkligheten, vardagen, ja det är just det jag vill, men vrf stöter jag på det så sällan? Vrf är en frågeställning jag önskar svar på men kmr nog aldrig få det svar som är Verkligt iaf.. Livet är trots allt inte en lek, ja visst kan så vara ibland också, för utan lek blir det inget liv, men om lek o liv o verklighet blandas samman så blir det Verkligt liv.. oj vad jag snurrar fast kring just verklighet, ja jag tkr det är så oerhört viktigt med Verklighetens liv.. utan det finns inga andetag här i världen som kan fånga ngt alls med storm, ljus o lykta, elr ens lycka.. elr hur?!


I hjärtat bor här många spår.. många sår o ja klart det bor även sår i mig.. även i min själ..  sår läker med tiden, så självklart som det är sagt så är det sant.. tiden läker alla sår finns det ngt som heter o det kan jag lätt hålla med om för just så Är det.. alla har vi här i vår tid en mening i våra liv, så även jag.. jag har inte ännu funnit min mening men den kmr säkert med tiden den också.. jag fick höra ord som kändes fina att höra.. att läsa min blogg var/är som att slå upp en gammal gammal bok med en brun bokrygg.. o bruna blad med text på.. lite smått dammig o gammal bok.. typ som Harry Potter bok.. ja ni vet kanske vad jag menar, elr hur jag menar!? Men.. att höra dom orden kändes så fint.. att läsa min blogg.. läsa gamla nyheter.. nae inte riktigt så.. men att läsa bloggen.. dammig o så.. stänga ner sidan precis som att stänga den gamla boken o ta sig ut IRL.. ja.. vem vet.. kanske är detta en gammal bok elr så.. trots det så är det verkligheten o livet här o nu..att läsa som en saga, en livets saga.. 


Dessa ord berättades med sådan inlevelse att jag inte kan återberätta så ni ska känna samma feeling som jag kände.. men det var så där.. ja så där.. hm nej jag kan inte finna feelingen så jag kan återberätta.. men ni kan enkelt föreställa er en gammal gammal uråldrig bok.. med slitna sidor.. med slitna blad-kanter.. som en gammal gammal LagBok kanske elr en gammal gammal upp plockad bok från förrådet.. ja ngt i den stilen.. om jag nu skulle blåsa på denna bok så skulle nog dammet yra som bara den.. ja lite spöklikt förstås=)


Ja, verkligheten är den som den är o denna verklighet gör jag som jag gör jag är som jag är jag lever här i nuet Utan att försköna saker o ting!


Jag tar ett djupt andetag o tittar ut på regnet o funderar på dagen som går i sakta mak, jag funderar för det känns inte så där jättebra.. ärligt nej det gör det inte..


Nej, nu väntas ngt helt annat.. så tar jag nya tag senare att sätta ord på pränt för se, än är jag inte klar!=) Fixa med liten barnbarn.. köra sonen till skolan, då han har haft lång sovmorgon idag.. hämta tös vid skolan o iväg handla lite fix för examenstårta.. hem igen o så kvällsavslutning såklart=) Ta det lugnt där ute, o glöm inte att Försköna INTE verkligheten, Verkligheten Är verklighetens Verklighet o inget annat!


 
 
Ingen bild

sassa

9 juni 2011 17:23

du dribblar fint med orden du som en poeternas Zlatan : )

bra funderat ,skrvet man har inga svar bara en massa ????
ha det så gott nighten
sassa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av themindandme - 10 juni 2011 20:47

Vart finns det där lilla extra.. vart finns det när det så väl behövs? När det väl behövs för själen.. för hjärtat.. för huden.. för sinnet.. vart finns det där absolut lilla extra när det Verkligen behövs?`  Känslan är som att existera i en bubbla...

Av themindandme - 10 juni 2011 13:53

Ja jösses vad ska jag säga.. jag har nog fastnat på en sak o jag tror inte jag kmr loss från där förrän jag har satt ner foten o går i rätt riktning själv med mina trasiga skor.. egentligen är det rätt så enkelt.. men ändå inte.. för jag Vill inte.. ...

Av themindandme - 8 juni 2011 22:10

Så roligt vill jag börja med att säga, att någon läser min blogg om jag än kan känna att jag inte tillför ngt speciellt.. känns som jag inte har kommit gng riktigt ännu igen.. skrivandet tar sina pauser ibland längre, ibland kortare=)   Det finns...

Av themindandme - 8 juni 2011 11:20

Att skriva har varit en stor del i hela mitt liv.. det har  hjälpt/stöttat mig.. det har hjälpt mig i mångt o mkt att komma till insikter i mitt liv, i andras liv.. att växa.. att frodas.. att må gott helt enkelt.. så ja gnm att använda skriften har ...

Av themindandme - 7 juni 2011 19:16

Tänkte på en sak.. att det finns mänskor här på vår jord som är empatiska o det finns dom som verkligen inte är det.. när det kmr så pass att jag märker såna i min omnejd inte är empatiska så får jag nästan kalla kårar i min ryggrad.. för nog sjutton...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok


Ovido - Quiz & Flashcards