Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Empati o sånt

Av themindandme - 7 juni 2011 19:16

Tänkte på en sak.. att det finns mänskor här på vår jord som är empatiska o det finns dom som verkligen inte är det.. när det kmr så pass att jag märker såna i min omnejd inte är empatiska så får jag nästan kalla kårar i min ryggrad.. för nog sjutton tycker jag då allt att man ska hjälpa till om man kan.. varför skulle man inte göra det? Jag ser det o kmr alltid se det som självklarhet att hjälpa till om jag kan o har kunskapen o har jag inte den så tar jag reda på det som krävs!!

Har märkt så mkt i dagens samhälle att mänskor blir alltmer kyligare o kyligare o absolut inte kan vara empatiska.. det är ju fjantigt mer lr mindre att Inte vara empatisk!
 

Att känna när detta saknas, ja det kan jag känna så oerhört många ggr.. det gör då ont i mitt hjärta.. det gör då också ont i min själ.. verkligen ont i min själ.. jag förstår inte vrf mänskor inte kan vara empatiska? Vad är det för svårt med det? Är livet ngt som går ut på att prata skit om andra o varandra? Är livet ngt som går ut på att krossa o förstöra för varandra?,  nej enl mig själv men för andra, ja många andra verkar det vara dom alternativen iaf!, vilket är synd!, Men ingen större sorg lr så för min del men säkert för många andra..
 

När jag många ggr den sista tiden inte fått ngn vettig Connection så undrar jag verklige vad jag håller på med, vad det är jag står här i livet för, vad det är jag vill få ut av livet här o nu.. det är massor egentligen jag vill få ut, massor jag vill göra, o äntligen denna sommar ska jag verkligen göra det Jag vill göra.. inget stoppar mig, inget hindrar mig överhuvudtaget.. men det handlar inte bara om sommarens tid egentligen utan om så mkt mer.. jag förstår inte detta Oempatiska delarna, jag får inte denna o-connections delen.. jag förstår inte mkt för tillfället men det är väl inte meningen att jag ska det just nu heller iof..
 

Jag förstår inte vrf inte mänskor sträcker ut sina händer då andra behöver stöd på olika sätt, vad är det som är så fruktansvärt svårt att finnas i olika situationer? Är det för mänskor är så egotrippade? Är det för mänskor saknar empati? Är det för mänskor bara vill stå med armar i kors o inget alls göra? Är det bara för mänskor bara vill ta emot men inte ge?
 

Vad jag lärt mig genom alla dessa år av ”tungt liv-jobbigt- ansträngt liv” så är ett livets motto Ge och Ta…….. tyvärr är det många som saknar det.. men det är upp till dom.. ser jag ngn som är ledsen tex. Nog sjutton bryr jag mig då, frågar hur det är, ser jag ngt allvarligare o jag kan hjälpa till så nog sjutton gör jag det, det är för mig självklart o det sitter djupt i min själ.. ja det sitter djupt i min själ att finnas för andra Också, men framförallt för Mig Själv o mina barn!
 

Asch blir inget bra detta så tar en tur ut i bilen o filosoferar lite.. finns mkt att skriva som jag sa innan i blogg men jag når nog inte riktigt rätt ord just för tillfället.. jag kan nog bara enkelt säga, jag är inte speciellt nöjd med saker o ting som sker just nu.. men det är ett led i livet.. visst har vi många leder i våra kroppar, men detta är nog ett annat led.. skitsamma i det.. tid bokad hos Dr iaf så jag får kolla upp höften och ryggen en gng för alla.. slutar med att jag inte kan ens gå snart.. men i slutet av Juni blir det time att gå till Dr iaf.. pust..
 

Nej, ut en stund nu, kanske funderingarna lägger sig på plats senare o mer ord kan komma så som dom brukar!=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av themindandme - 10 juni 2011 20:47

Vart finns det där lilla extra.. vart finns det när det så väl behövs? När det väl behövs för själen.. för hjärtat.. för huden.. för sinnet.. vart finns det där absolut lilla extra när det Verkligen behövs?`  Känslan är som att existera i en bubbla...

Av themindandme - 10 juni 2011 13:53

Ja jösses vad ska jag säga.. jag har nog fastnat på en sak o jag tror inte jag kmr loss från där förrän jag har satt ner foten o går i rätt riktning själv med mina trasiga skor.. egentligen är det rätt så enkelt.. men ändå inte.. för jag Vill inte.. ...

Av themindandme - 9 juni 2011 11:37

En fråga jag ställer mig ofta är just vrf mänskor gng på gng förskönar sina verkligheter, sin verklighet? Är det ngn som har svar på det? Är det för mänskor inte är ärliga? Är det för verkligheten är inte som dom vill den ska vara? Är det för att ver...

Av themindandme - 8 juni 2011 22:10

Så roligt vill jag börja med att säga, att någon läser min blogg om jag än kan känna att jag inte tillför ngt speciellt.. känns som jag inte har kommit gng riktigt ännu igen.. skrivandet tar sina pauser ibland längre, ibland kortare=)   Det finns...

Av themindandme - 8 juni 2011 11:20

Att skriva har varit en stor del i hela mitt liv.. det har  hjälpt/stöttat mig.. det har hjälpt mig i mångt o mkt att komma till insikter i mitt liv, i andras liv.. att växa.. att frodas.. att må gott helt enkelt.. så ja gnm att använda skriften har ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GästBok


Ovido - Quiz & Flashcards